Office1 logo
Favorites
icon button
Office 1
Price mode
Favorites
icon button

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА IPS ПРИНТ УСЛУГИ

 

РАЗДЕЛ 1. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

1.1 Кооперация Панда, ЕИК 000885099 доставя IPS принт услуги, извършва сервиз и поддръжка на печатно оборудване, предоставя резервни части и консумативи, извършва хардуерно и софтуерно внедряване, инсталации на печатна инфраструктура за оптимизиране на директните и индиректни разходи чрез услуги за управление на печата и бизнес решенията в офисна и производствена среда.

1.2. За целите на уеднаквяване на правилата при доставка на IPS принт услуги и свързаните с тях услуги за управление на печата, Кооперация Панда (наричана по долу за краткост „ДОСТАВЧИК“) приема настоящите Общи условия за IPS принт услуги (наричани по-долу за краткост „Общите условия“).

1.3. Общите условия се прилагат за всички отношения между ДОСТАВЧИКА и КЛИЕНТА по повод доставката на IPS принт услуги и свързаните с тях услуги за управление на печата, освен ако прилагането им не е изключено изрично с писмен договор.

1.4. Търговските условия на КЛИЕНТА не са приложими за ДОСТАВЧИКА.

1.5. Общите условия действат, считано от най-ранното измежду:

1.5.1. отправяне на оферта от ДОСТАВЧИКА

1.5.2. заявяване на услуга от КЛИЕНТА

1.5.3. сключване на индивидуален писмен договор, който не изключва изрично прилагането на Общите условия

1.5.4. настъпване на друго релевантно обстоятелство.

За избягване на всякакво съмнение, Общите условия започват да действат спрямо КЛИЕНТА не по-късно от възлагане на IPS принт услугите или предаване на устройство от страна на ДОСТАВЧИКА, което обстоятелство е изпълнено първо.

1.6. В случай, че отделни клаузи от Общите условия станат изцяло или частично недействителни, недействителността им не засяга валидността на останалите условия или обвързващата им сила. Страните ще предоговорят с добра воля условията на всяка недействителна клауза, а при невъзможност за постигане на съгласие, същата ще бъде заменена по право от съответната повелителна правна норма.

 

РАЗДЕЛ 2. ИЗПОЛЗВАНИ ТЕРМИНИ

2.1. „Договор” е индивидуален писмен Договор за абонамент за IPS принт услуги между ДОСТАВЧИКА и КЛИЕНТА с всички приложения и допълнителни споразумения (анекси) към него, които са негова неразделна част и с подписването на който КЛИЕНТЪТ приема Общите условия.

2.2. „КЛИЕНТ” е посоченият в Договора клиент, обвързан от условията на Договора и Общите условия, както и всички негови клонове и офиси, посочени в Договора като адреси за ползване.

2.3. „Конфиденциална информация” означава всички сведения за страните, които представляват търговска или производствена тайна - факти, информация, решения и данни, свързани със стопанската дейност, включително информация относно клиенти, оферти, личния състав, производствени технологии, маркетингови стратегии, ноу-хау, данни за движението на парични средства, за наличните суровини, материали и стоки, както и всички данни, за които страната е предупредила, че следва да се третират като такива. Не е конфиденциална информацията, която е общоизвестна и/или, която подлежи на задължително оповестяване по закон или друг нормативен акт.

2.4. „Страница” е всяка копирана или принтирана страница хартия или фолио.

2.5. „Устройство” е всяко устройство, собственост на ДОСТАВЧИКА или КЛИЕНТА, което посочено със своите основни индивидуализиращи белези и адрес на ползване в Договора с КЛИЕНТА.

2.6. „Проблеми” са повреди, които не могат да бъдат отстранени от КЛИЕНТА чрез замяна на консумативи, използване на приложения и/или процедури, които са в компетенциите на КЛИЕНТА.

2.7. „Сервиз” е сервизът на ДОСТАВЧИКА, оторизиран да осъществява сервизни и ремонтни дейности на устройствата от Договора с КЛИЕНТА.

2.8. „Адрес за ползване” е всяка локация на КЛИЕНТА, на която са инсталирани от ДОСТАВЧИКА устройство/устройства и софтуер за изпълнение на IPS принт услуги по Договора с КЛИЕНТА.

2.9. „Работен ден” означава дните от понеделник до петък за времето от 9.00 до 18:00 ч., с изключение на националните празници и другите официално обявени за неработни дни в Република България.

2.10. „Стандартно работно време” е времето от 09.00 до 18.00 ч. от понеделник до петък, с изключение на националните празници и другите официално обявени за неработни дни в Република България.

2.11. „Време на реакция” е период от време между регистрирането на проблем в системата на ДОСТАВЧИКА и стартирането на процедура по отстраняването му от страна на негов сервизен техник, измерван в часове на база стандартно работно време.

2.12. „Време за отстраняване на проблема” е времето, за което работоспособността на устройството/системата трябва да бъде възстановена, измерва се от момента на регистриране на сервизен проблем до момента на неговото отстраняване.

 

РАЗДЕЛ 3. ЦЕНИ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

3.1. След сключване на Договора, КЛИЕНТЪТ заплаща месечен абонамент за IPS принт услуги и месечната наемна цена за ползване на устройства (ако е приложимо) съобразно начина на изчисляването им и единичните цени от Договора.

3.2. Месечният абонамент за IPS принт услуги се формира от сбора на месечните такси за IPS принт услуги за всяко посочено в Договора устройство, без значение дали собствеността е на ДОСТАВЧИКА или КЛИЕНТА.

3.3. Месечна такса за IPS принт услуги се изчислява на база количеството принтирани и копирани страници А4 формат от отчета на устройството за периода на изминалия календарен месец по формулата X * Y, където:

X = брой страници от реалното потребление, извлечени на база показанията на броячите за черно-бял печат и цветен печат (ако е приложимо)

Y = единична цена за 1 (един) брой страница за черно-бял печат и цветен печат (ако е приложимо).

 

Забележка: Всички страници от показанията на броячите на устройство, които са принтирани/копирани в различен от А4 формат се конвертират при фактуриране в А4 формат съгласно Международния стандарт за размери на хартията ISO 216.

 

3.4. Когато в Договора е отбелязана като приложима минимална месечната такса за IPS принт услуги за съответното устройство, същата се изчислява по формулата (Y * Z), където:

Y = единична цена за 1 (един) брой страница за черно-бял печат и цветен печат (ако е приложимо)

Z = минимално количество за фактуриране, посочено в Договора като брой страници А4 формат черно-бял печат и брой страници А4 формат цветен печат (ако е приложимо

Забележка: Минимална месечната такса за IPS принт услуги се начислява и фактурира когато реалното потребление от броячите на устройството за черно-бял печат и цветен печат (ако е приложимо) е по-малък от посочения Z за това устройство в Договора.

 

3.5. Месечната наемна цена за ползване на устройства се формира от сбора на месечните наемни цени за всяко посочено в Договора устройство, за което там е отбелязано, че собствеността е на ДОСТАВЧИКА. За избягване на всякакво съмнение, КЛИЕНТЪТ не дължи месечна наемна цена за всяко посочено в Договора устройство, за което в Договора е отбелязано, че собствеността е на КЛИЕНТА.

3.6. ДОСТАВЧИКЪТ издава фактура за месечния абонамент за IPS принт услуги и месечната наемна цена за ползване на устройства (ако е приложимо) в срок до 10-то число на месеца, следващ месеца на отчетеното ползване на IPS принт услугите.

3.7. Всяка издавана от ДОСТАВЧИКА фактура към КЛИЕНТА се съставя под формата на електронна фактура съгласно действащото законодателство, подписана с квалифициран електронен подпис и изпращана чрез платформата за обмен на електронни документи www.e-faktura.bg към имейл адреса на КЛИЕНТА за получаване на електронни фактури, посочен в Договора.

3.8. Приемането на всяка издадена от ДОСТАВЧИКА електронна фактура по Договора с КЛИЕНТА не изисква потвърждение на получаването съгласно чл.8, ал.1 от ЗЕДЕУ и чл.114, ал.9 от ЗДДС. КЛИЕНТЪТ се счита за приел електронната фактура в деня на отбелязване на документа със статус „Известен“ в платформата www.e-faktura.bg, което обстоятелство потвърждава, че платформата www.e-faktura.bg е изпратила до имейл адреса на КЛИЕНТА автоматично електронно съобщение с линк към електронната  фактура на ДОСТАВЧИКА.

3.9. Всяка издадена от ДОСТАВЧИКА фактура се заплаща от КЛИЕНТА в срок до 5 (пет) дни от получаване на фактурата по реда на т.3.7 от Общите условия по банков път по банковата сметка, посочена във фактурата.

3.10. Съгласно Закона за въвеждане на еврото в Република България, всяка издадена от ДОСТАВЧИКА фактура по Договора съдържа цена за месечен абонамент за IPS принт услуги и месечна наемна цена за ползване на устройства (ако е приложимо), определени като суми в:

3.10.1. български лева, когато фактурата се отнася за период до 31.12.2025 г.

3.10.2. евро, когато фактурата се отнася за период след 01.01.2026 г.

3.11. Всяка издадена от ДОСТАВЧИКА фактура се заплаща от КЛИЕНТА във валутата, посочена за общата сума на фактурата.

3.12. Всяко извършено от КЛИЕНТА плащане погасява първо разноските, след това законната лихва и уговорената неустойка (ако е начислена такава от ДОСТАВЧИКА) и накрая – главницата. В случай че не е посочено ясно основанието за плащане, плащането погасява задълженията на КЛИЕНТА по реда на възникването им от най-старото към най-новото.

3.13. Посочените в Договора единични цени за месечен абонамент за IPS принт услуги под формата на 1 (един) брой страница за черно-бял печат и цветен печат се увеличават считано от 1 януари на следващата календарна година с процента на официалния индекс на потребителски цени за предходната година в случаите, в които той надхвърля 3% индекса за предходната година, публикуван от НСИ (или друг индекс, който в бъдеще замести сега публикувания индекс на потребителски цени). В такива случаи ДОСТАВЧИКЪТ изпраща уведомление до КЛИЕНТА чрез изпращане на известие чрез имейл адреса, посочен в Договора за получаване на електронни фактури.

3.14. ДОСТАВЧИКЪТ има право да поиска увеличение на месечната наемна цена за всяко посочено в Договора устройство, за което в Договора е отбелязано, че собствеността е на ДОСТАВЧИКА при възникване на специфични фактори за бранша, които могат да доведат до увеличаване разходите на ДОСТАВЧИКА, като налагане на нови или увеличаване на данъци или плащания за държавно обществено осигуряване, здравно осигуряване, увеличение на минималната работна заплата, увеличение в цените на суровини, консумативи, електроенергията и всякакви други фактори извън контрола на ДОСТАВЧИКА, които водят до увеличаване на разходите и/или намаляване печалбата. Предложението за нови цени се прави от ДОСТАВЧИКА писмено, като КЛИЕНТЪТ има право да възрази срещу увеличението, като в този случай страните преговарят добросъвестно за определяне на приемливи цени. В случай, че не бъде постигнато споразумение в срок до 30 (тридесет) дни от получаване от КЛИЕНТА на предложението за увеличение, всяка от страните може да поиска прекратяване на Договора с известие с незабавен ефект до другата страна.

3.15. След сключване на Договора, КЛИЕНТЪТ не заплаща първоначална инсталация на всяко устройство когато е възможно да бъде извършена в рамките на едно посещение на адреса за ползване. В случай, че са необходими повече от едно посещения за първоначална инсталация на един адрес за ползване по причини извън контрола на ДОСТАВЧИКА, той има право да таксува КЛИЕНТА за неоснователно посещение по ценовата листа на ДОСТАВЧИКА към момента на издаване на фактурата.

3.16. Посещенията на място на адреса за ползване от сервизен техник на ДОСТАВЧИКА за отстраняване на проблем са безплатни за КЛИЕНТА, освен в случаите по т.3.17 от Общите условия.

3.17. В случай, че за едно и също устройство е нужно посещение и причините за него се дължат на вина или небрежност на КЛИЕНТА, ДОСТАВЧИКЪТ има право да таксува КЛИЕНТА за неоснователно посещение по ценовата листа на ДОСТАВЧИКА към момента на издаване на фактурата.

3.18. Всички допълнителни услуги, посочени в т.4.1.2 от Общите условия се таксуват към КЛИЕНТА по ценовата листа на ДОСТАВЧИКА към момента на заявяването им и след отправяне на оферта от ДОСТАВЧИКА и приемането и от КЛИЕНТА.

 

РАЗДЕЛ 4. ОБХВАТ НА IPS ПРИНТ УСЛУГИТЕ

4.1. ДОСТАВЧИКЪТ извършва IPS принт услуги, както следват:

4.1.1. Основни IPS принт услуги, изпълнявани за всеки КЛИЕНТ:

4.1.1.1. доставка на устройства

4.1.1.2. първоначална инсталация на устройства

4.1.1.3. първоначален инструктаж за работа с инсталираните устройства

4.1.1.4. първоначална инсталация на софтуер за мониторинг на печата

4.1.1.5. сервиз и поддръжка на устройства 

4.1.1.6. предоставяне на резервни части и консумативи за устройства

4.1.1.7. профилактика на устройства.

4.1.2. Допълнителни IPS принт услуги, изпълнявани срещу заплащане на допълнителна такса:

4.1.2.1. доставка и инсталация на специализирана печатна инфраструктура

4.1.2.2. внедряване на софтуер за контрол на достъпа и управление на печата

4.1.2.3. облачно интегриране на софтуер за управление на печата

4.1.2.4. други договорени с КЛИЕНТА услуги.

4.2. Доставката на устройства се извършва до адрес на ползване в Република България и включва предоставяне на нови, неупотребявани и опаковани във фабрични опаковки устройства. Доставката е безплатна за КЛИЕНТА, освен ако не е уговорено предварително друго.

4.3. Разнос на устройства се извършва на адреса за ползване в деня за доставка и включва внасяне в сграда/помещение/обект и разнос до етаж и стая.

4.3.1. Разходите за разнос са за сметка на КЛИЕНТА, освен ако не е уговорено предварително друго. 4.3.2. Разходите за разнос се изчисляват съгласно Условията за доставка, разнос и монтаж на https://office1.bg/info-delivery.

4.3.3. Единичната цена за разнос на устройство от активния асортимент е посочена в описанието му на www.office1.bg.

4.4. Услугата за първоначалната инсталация се извършва еднократно на адреса за ползване и включва хардуерно и мрежово свързване на 1 (един) брой сървър или сървърна работна станция или до 3 (три) броя работни точки. Услугата е безплатна за КЛИЕНТА при условие действията от предходното да се извършват в рамките на едно посещение на сервизен техник на ДОСТАВЧИКА, освен ако не е уговорено предварително друго.

4.4.1. В деня на изпълнение на първоначалната инсталация, представители на страните подписват приемо-предавателен протокол за първоначална инсталация на устройства за IPS принт услуги, в който са индивидуализирани адреса за ползване на КЛИЕНТА, марката, модела и серийния номер на всяко инсталирано устройство, съответно този протокол става неразделна част от Договора.

4.4.2. При нужда от промяна на адреса за ползване, КЛИЕНТЪТ уведомява писмено ДОСТАВЧИКА и страните уговарят нова инсталация на устройствата за IPS принт услуги, след която отново се подписване приемо-предавателен протокол за първоначална инсталация на устройства за IPS принт услуги на новия адрес за ползване.

4.5. Услугата за първоначален инструктаж се извършва еднократно на адреса за ползване в рамките на едно посещение на сервизен техник на ДОСТАВЧИКА и включва въвеждащо обучение на място за правилна работа с инсталираните устройства по инструкциите на производителя. Услугата е безплатна за КЛИЕНТА, освен ако не е уговорено предварително друго.

4.6. Услугата за първоначална инсталация за софтуер за мониторинг на печата се извършва еднократно на адреса за ползване и включва първоначална инсталация на софтуер и настройки на устройства. Услугата е безплатна за КЛИЕНТА, освен ако не е уговорено предварително друго. Правото за ползване на софтуера се заплаща допълнително от КЛИЕНТА по цена, с периодичност на плащанията и брой потребители, посочени в Договора или в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта, която става неразделна част от Договора.

4.7. Услугата за сервиз и поддръжка на устройства се извършва при необходимост и включва отстраняване на проблем с устройства. Услугата се изпълнява съгласно Раздел 7 „Процедура за отстраняване на проблем“ от Общите условия. Услугата е безплатна за КЛИЕНТА, освен в случаите по т.4.8 от Общите условия.

4.8. Не се отстраняват безплатно и се заплащат допълнително от КЛИЕНТА по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта проблеми, дължащи се на:

4.8.1. повреди при невалидна или изтекла гаранция на производителя или такива в резултат на неправилна употреба в противоречие с инструкциите на производителя

4.8.2. повреди в резултат на физическо счупване, падане или други прекомерни механични въздействия, причинили външни или вътрешни счупвания на устройството, не позволяващи употреба по предназначение

4.8.3. повреди в резултат на преместване на устройство след първоначалната му инсталация на адреса за ползване или други подобни действия, които не са изпълнени от ДОСТАВЧИКА

4.8.4. повреди в резултат на пожар, наводнения, природни бедствия, екстремни температури, задимявания, облъчвания, външни електрически или магнитни аномалии

4.8.5. повреди в резултат на разливания на течност върху устройството

4.8.6. повреди в резултат на неправилно включване на устройството към електрическата мрежа

4.8.7. повреди в резултат на несъвместими за устройството резервни части и консумативи, които не са предоставени от ДОСТАВЧИКА

4.8.8. повреди в резултат на ползване на несъвместима за устройството хартия

4.8.9. повреди в резултат на промяна на производствените настройки или направени от ДОСТАВЧИКА софтуерни настройки, с изключение на допустимите такива за персонализация от страна на крайни клиенти според инструкциите на производителя

4.8.10. повреди в резултат на извършен ремонт, хардуерен или софтуерен ъпгрейд или други подобни действия, които не са изпълнени от ДОСТАВЧИКА

4.8.11. повреди на устройство, закупено от ДОСТАВЧИКА, възникнали по време на невалидна или изтекла търговска гаранция на производителя

4.8.12. повреди на устройство, не закупено от ДОСТАВЧИКА, възникнали по време на невалидна или изтекла търговска гаранция на производителя.

4.9. Услугата за предоставяне на резервни части и консумативи за устройства се извършва при необходимост и включва предоставяне на тонери, барабани, ролки и др. подобни, както и предоставяне на резервни части за отстраняване на проблем. Услугата е безплатна за КЛИЕНТА при изпълнение на всички условия, както следват:

4.9.1. не е налице някоя от хипотезите по т.4.8 от Общите условия

4.9.2. замяната на изразходен тонер се извършва при достигане на поне 85 % от капацитета на съответната тонер касета за брой копия според спецификацията на производителя

4.9.3. замяната на тонер се извършва след напълно изразходване на капацитета на съответната тонер касета за брой копия според спецификацията на производителя

4.9.4. замяната на консуматив за устройството се извършва при необходимост според спецификацията на производителя

4.9.5. влагането на една и съща резервна част за устройството се извършва при необходимост според спецификацията на производителя.

4.10. Извън случаите по т.4.9 от Общите условия, услугата за предоставяне на резервни части и консумативи се заплаща допълнително от КЛИЕНТА по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта.

4.11. Когато в Договора е отбелязано като приложимо доставка на хартия като консуматив, хартията се заплаща допълнително от КЛИЕНТА по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта, която е неразделна част от договора.

4.12. Услугата за профилактика на устройства се извършва периодично съгласно препоръките на производителя и включва дистанционно наблюдение, диагностика и профилактика на устройството. ДОСТАВЧИКЪТ е длъжен да информира КЛИЕНТА при планирана профилактика в срок от 10 (десет) работни дни преди определената дата.

4.13. Допълнителните IPS принт услуги по т. 4.1.2 от Общите условия могат да осигуряват различни полезни възможности за мониторинг и контрол на печата (внедряване на специализиран софтуер за управление на печата, създаване на персонализирани права и политики на печатната среда, извадка на справки и анализи и т.н.). Допълнителните IPS принт услуги се заплащат от КЛИЕНТА отделно от основните IPS принт услуги по цени, условия и периодичност на плащане, посочени в Договора или в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта, която става неразделна част от Договора.

 

РАЗДЕЛ 5. НИВА НА ПРИОРИТЕТ И ВРЕМЕ ЗА РЕАКЦИЯ

5.1. ДОСТАВЧИКЪТ отстранява възникнали проблеми при спазване на следните нива на приоритети:

5.1.1. „Високо ниво на приоритет“: когато проблемът напълно пречи за използване за основните бизнес процеси на КЛИЕНТА в съответния адрес за ползване или не могат да се използват договорените основни функции, в резултат на което основната работа на КЛИЕНТА на адрес за ползване е спряна.

5.1.2. „Средно ниво на приоритет“: когато потребителите могат да използват най-близкото алтернативно устройство в същия адрес за ползване или проблемът позволява да се ползват договорените основни функции, но някои от тях не могат да се използват по предназначение, в резултат на което основната работа на КЛИЕНТА на адрес за ползване е спряна.

5.1.3. „Ниско ниво на приоритет“: когато проблемът предизвиква невъзможността някои функции или характеристики да се използват така, както са описани и специфицирани, но основната работа на КЛИЕНТА продължава.

5.2. Когато КЛИЕНТЪТ е предоставил дистанционен достъп на ДОСТАВЧИКА за отдалечено наблюдение на устройството, при възможност за дистанционно установяване на възникналия проблем ДОСТАВЧИКЪТ регистрира автоматично проблема без да е необходима реакция от страна на КЛИЕНТА и автоматично предприема действия по отстраняването му.

5.3. Когато КЛИЕНТЪТ е предоставил дистанционен достъп на ДОСТАВЧИКА за отдалечено наблюдение на работата на устройството, посочените в Общите условия времена за реакция и отстраняване на проблеми се измерват:

5.3.1. с начало от момента, в който проблемът е изпратен от КЛИЕНТА чрез сигнал по имейл към service_o1s@office1.bg

5.3.2. с край до момента на отстраняване на проблема чрез издаден от сервизен техник на ДОСТАВЧИКА протокол.

5.4. При създаване на имейла по т.5.3.1 от Общите условия, КЛИЕНТЪТ вписва нивото на приоритет на проблема в предмета на имейла, в съдържанието на имейла се описва възникналия проблем и към имейла се прикачват относимите към проблема ясни и детайлни снимки и/или видеоклипове от устройството на адреса за ползване.

5.5. При високо ниво на приоритет, ДОСТАВЧИКЪТ има време за реакция 3 (три) часа и време за отстраняване на проблема до 2 (два) работни дни.

5.6. При средно ниво на приоритет, ДОСТАВЧИКЪТ има време за реакция 4 (четири) часа и време за отстраняване на проблема до 2 (два) работни дни.

5.7. При ниско ниво за приоритет, ДОСТАВЧИКЪТ има време за реакция 8 (осем) часа и време за отстраняване на проблема до 3 (три) работни дни.

5.8. Независимо от нивото на приоритет на проблема и ако той не може да бъде отстранен в съответното време за отстраняване на проблема, ДОСТАВЧИКЪТ се задължава да предостави на КЛИЕНТА оборотно устройство за периода след изтичане на времето за отстраняване на проблема до момента на реалното му отстраняване чрез издаден от сервизен техник на ДОСТАВЧИКА протокол.

5.9. След предоставяне на оборотно устройство, КЛИЕНТЪТ се задължава да заплати отпечатаните на него страници при същите условия, каквито се прилагат спрямо устройството, което се заменя за времето до отстраняване на проблема, освен ако не е уговорено предварително друго.

5.10. При неспазване на времето за реакция от страна на ДОСТАВЧИКА, страните следват посочените по-долу нива на ескалация:

5.10.1. Първо ниво на ескалация: при неспазване времето на реакция и отстраняване на проблема, КЛИЕНТЪТ информира ДОСТАВЧИКА на следния имейл адрес: pavel.nikolov@office1.bg

5.10.2. Второ ниво на ескалация: при периодично неспазване времето на реакция и отстраняване на проблема, КЛИЕНТЪТ информира ДОСТАВЧИКА на следния имейл адрес: milcho.rogachev@office1.bg

5.11. Не се счита за неспазване времето на реакция и отстраняване на проблема от страна на ДОСТАВЧИКА, когато:

5.11.1. Проблемът е предизвикан от хардуер и/или софтуер, за които ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност съгласно Общите условия

5.11.2. Проблемът е предизвикан от действия и/или бездействия, за които ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност съгласно Общите условия

5.11.3. Проблемът е предизвикан от зловредни действия (кражба, вандализъм, прекомерни механични въздействия, причинили външни или вътрешни счупвания на устройството)

5.11.4. Проблемът е предизвикан от природни сили

5.11.5. Проблемът представлява повреда в някой от случаите по т.4.8 от Общите условия.

5.12. Времето на реакция и времето за отстраняване на проблема са приложими за ДОСТАВЧИКА в рамките на работен ден и стандартното работно време по смисъла на понятията от Общите условия.

 

РАЗДЕЛ 6. ПРОЦЕДУРА ЗА ОТСТРАНЯВАНЕ НА ПРОБЛЕМ

6.1. След получаване на сигнала от КЛИЕНТА по реда на т.5.3.1 от Общите условия, ДОСТАВЧИКЪТ се задължава във времето за реакция да:

6.1.1. се свърже с КЛИЕНТА по телефона с цел установяване на факти по сигнала за проблема

6.1.2. предостави чрез сервизен техник на ДОСТАВЧИКА дистанционна консултация на КЛИЕНТА по телефона и/или по имейл с цел диагностициране на проблема и отстраняването му чрез следване от КЛИЕНТА на дадените указания.

6.2. В случай, че във времето за реакция проблемът не може да бъде отстранен по реда на т.6.1.2 от Общите условия, ДОСТАВЧИКЪТ се задължава през времето за отстраняване на проблема да:

6.2.1. даде насоки към КЛИЕНТА за изпращане на устройството за сервиз по куриер или

6.2.2. осигури посещение на сервизен техник на ДОСТАВЧИКА на място на адреса за ползване за отстраняване на проблема.

6.3. В случай, че проблемът не може да бъде отстранен по реда на т.6.2.2 от Общите условия, сервизният техник предприема действия по изпращане на устройството за сервиз по куриер или извършва лично вземане на устройството чрез протокол без да е необходима последваща реакция от страна на КЛИЕНТА.

6.4. Обичайното времето за отстраняване на проблема в сервиз e 10 (десет) работни дни от приемане на устройството, което може да се удължи при неналична резервна част или консуматив, за което обстоятелство КЛИЕНТЪТ следва бъде уведомен своевременно. През времето за отстраняване на проблема в сервиз, ДОСТАВЧИКЪТ предоставя на КЛИЕНТА оборотно устройство до момента на реалното му отстраняване чрез издаден от сервизен техник на ДОСТАВЧИКА протокол.

6.5. При невъзможност за отстраняване на проблема в сервиз, ДОСТАВЧИКЪТ прилага следните действия спрямо устройството:

6.5.1. когато е собственост на ДОСТАВЧИКА и се ползва от КЛИЕНТА срещу месечна наемна цена - ДОСТАВЧИКЪТ заменя устройството с ново такова, имащо същите или сходни характеристики и предназначение за употреба

6.5.2. когато е собственост на КЛИЕНТА, закупено е от ДОСТАВЧИКА и има валидна търговска гаранция на производителя - ДОСТАВЧИКЪТ заменя устройството с ново такова, имащо същите или сходни характеристики и предназначение за употреба

6.5.3. когато е собственост на КЛИЕНТА, закупено е от ДОСТАВЧИКА и няма търговска гаранция на производителя (невалидна или изтекла), КЛИЕНТЪТ може да закупи ново устройство по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта

6.5.4. когато е собственост на КЛИЕНТА, не е закупено от ДОСТАВЧИКА и няма търговска гаранция на производителя (невалидна или изтекла), КЛИЕНТЪТ може да закупи ново устройство по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта.

6.6. Отстраняването на проблем в случаите по т.4.8 от Общите условия се извършва от ДОСТАВЧИКА срещу допълнително заплащане от КЛИЕНТА по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта.

 

РАЗДЕЛ 7. ИЗИСКВАНИЯ КЪМ IT СРЕДАТА НА КЛИЕНТА

7.1. Преди първоначална инсталация на устройство от ДОСТАВЧИКА, КЛИЕНТЪТ е длъжен да:

7.1.1. разполага на адреса за ползване с електрически контакти със захранващо напрежение 220V +-15%, поставени в максимална близост до местоположението на устройството

7.1.2. разполага на адреса за ползване с компютър или сървър, който да работи постоянно и да има инсталирана операционна система с не по-стара версия от Windows 10 / Windows 11 (за компютър) и Windows Server 2019 (за сървър)

7.1.3. осигури мрежови кабел, изведен в максимална близост до местоположението на устройството.

7.1.4. осигури свързаност на компютъра или сървъра със същата мрежа или поне мрежата да бъде конфигурирана като отворена/видима за свързване - приложимо когато устройството ще се ползва с мрежови достъп от други устройства.

7.2. В деня на първоначална инсталация на устройство от ДОСТАВЧИКА, КЛИЕНТЪТ е длъжен да:

7.2.1. осигури на представител на ДОСТАВЧИКА достъп до адреса за ползване в деня на извършване на посещението

7.2.2. осигури на представител на ДОСТАВЧИКА нужните права за достъп до компютър, сървър, рутер и друга техника от мрежовата инфраструктура на КЛИЕНТА  (IP, Subnet Mask, Gateway, потребителско име, парола и т.н.) за инсталация на приложение за мониторинг и драйвери на устройството, настройки за сканиране и др.

7.2.3. осигури на представител на ДОСТАВЧИКА нужните права за достъп до локална или облачна дестинация FTP сървър/споделена папка или до съществуващ имейл акаунт за настройките за сканиране

7.2.4. извърши промени на комуникационните правила за преодоляване на рестрикции от Firewall и/или антивирусна програма/система, позволяващи свързаност на компютъра/сървъра с устройството или с облачното пространство за обмен на данни на производителя на устройството

7.2.5. осигури присъствие на адреса за ползване на компетентен свои представител, който да съдейства на представител на ДОСТАВЧИКА с достъпите и провеждането на тестове за свързаност на устройството с компютър/сървър/мрежа.

7.3. По време на изпълнението на IPS принт услуги от ДОСТАВЧИКА, КЛИЕНТЪТ е длъжен да:

7.3.1. поддържа на адреса за ползване работещи интернет и мрежова връзка (ако е приложимо) за нормалната работа на всяко устройство

7.3.2. осигури постоянен дистанционен достъп до показанията на броячите на всяко устройство чрез инсталираното на компютъра или сървъра приложението за мониторинг

7.3.3. осигури при необходимост дистанционен достъп чрез AnyDesk, UltraViewer или VPN до компютъра/сървъра и устройството по време на дистанционна консултация по т.6.1.2 от Общите условия за диагностика на проблем и по време на профилактика по т.4.12 от Общите условия

7.3.4. поддържа подходящо ниво на защита на данните на компютъра/сървъра

7.3.5. контролира достъпа до устройството и мрежовата инфраструктура (ако е приложимо)

7.3.6. осигури присъствие на адреса за ползване на компетентен свои представител, който да съдейства на представител на ДОСТАВЧИКА съобразно целта на посещението му

7.3.7. осигури на представител на ДОСТАВЧИКА достъп до адреса за ползване в деня на извършване на посещението за отстраняване на проблем или по причини, свързани с изпълнение на IPS услугите

7.3.8. осигури на представител на ДОСТАВЧИКА подходящи работни условия и да му проведе първоначален инструктаж на адреса за ползване за здравословни и безопасни условия на труд в съответствие с нормативната уредба.

7.4. Първоначалната инсталация на устройство и въвеждащо обучение за правилна работа с него се извършват от ДОСТАВЧИКА след съгласуване на график за първоначална инсталация между страните при условията на потвърдена от КЛИЕНТА готовност и изпълнени от него задължения по т.7.1 и т.7.2 от Общите условия.

7.5. В случай на необходимост от посещение на представител на ДОСТАВЧИКА на адреса за ползване за отстраняване на проблем, възникнал в резултат на неизпълнение на някое от задълженията на КЛИЕНТА по т. 7.1-7.3 от Общите условия, ДОСТАВЧИКЪТ има право да таксува КЛИЕНТА за неоснователно посещение по ценовата листа на ДОСТАВЧИКА към момента на издаване на фактурата.

7.6. В случай, че КЛИЕНТЪТ ползва допълнителни IPS принт услуги по т. 4.1.2 от Общите условия, КЛИЕНТЪТ се задължава да изпълни и минималните технически и системни изисквания на производителя на избрания от него допълнителен софтуер.

 

РАЗДЕЛ 8. СРОКОВЕ ЗА ДОСТАВКА

8.1. При първоначална инсталация на устройства и/или софтуер, ДОСТАВЧИКЪТ извършва доставка в срок от 10 (десет) работни дни, считано от датата на сключване на Договора с КЛИЕНТА след съгласуване на график между страните.

8.2. По време на действие на Договора с КЛИЕНТА, ДОСТАВЧИКЪТ извършва доставка на консуматив в срок от 10 (десет) работни дни, считано от датата на установяване на необходимост от консуматива.

8.3. По време на действие на Договора с КЛИЕНТА, ДОСТАВЧИКЪТ извършва осигуряване на резервна част за отстраняване на проблем в срок от 10 (десет) работни дни, считано от датата на установяване на необходимост от резервната част.

 

РАЗДЕЛ 9. ВЛИЗАНЕ В СИЛА, СРОК И ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОГОВОРА

9.1. Всеки Договор между ДОСТАВЧИКА и КЛИЕНТА съдържа отбелязване на срока, за който е сключен и обвързва страните с техните права и задължения.

9.2. При всеки Договор между ДОСТАВЧИКА и КЛИЕНТА, срокът на договора започва да тече от датата на подписването му от втората страна, а срокът за отчитане и фактуриране по Договора започва да тече от датата на подписания приемо-предавателен протокол за първоначална инсталация на устройства за IPS принт услуги с посочване на адреса за ползване и серийните номера на устройствата, който става неразделна част от договора.

9.3. Всеки Договор между ДОСТАВЧИКА и КЛИЕНТА се прекратява в следните случаи:

9.3.1. с изтичане на срока на Договора

9.3.2. по взаимно съгласие на страните чрез подписване на допълнително споразумение за уреждане на финансовите отношения

9.3.3. едностранно от ДОСТАВЧИКА чрез 30-дневно предизвестие преди изтичане на първоначалния срок на действие на Договора

9.3.4. едностранно от ДОСТАВЧИКА с известие с незабавен ефект, в случай, че КЛИЕНТЪТ бъде в забава за плащания на две месечни фактури

9.3.5. едностранно от КЛИЕНТА чрез 30-дневно предизвестие преди изтичане на първоначалния срок на действие на Договора

9.3.6. едностранно от всяка от страните чрез 30-дневно предизвестие след изтичане на първоначалния срок на действие на Договора.

9.4. При прекратяване на Договора по т.9.3.2 от Общите условия, страните подписват приемо-предавателен протокол за прекратяване на IPS принт услуги на устройства, който става неразделна част от Договора.

9.5. При всяка хипотеза на прекратяване на Договора преди изтичане на първоначалния му срок на действие, КЛИЕНТЪТ се задължава да върне на ДОСТАВЧИКА посочените в Договора устройства, собственост на ДОСТАВЧИКА в 7-дневен срок от поискването им. По преценка на ДОСТАВЧИКА, КЛИЕНТЪТ връща тези устройства чрез лично предаване на представител на ДОСТАВЧИКА на адреса за ползване на уговорена дата или чрез изпращане по куриер към ДОСТАВЧИКА на адрес в страната.

 

РАЗДЕЛ 10. ОТГОВОРНОСТ И НЕУСТОЙКИ

10.1. ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност за:

10.1.1. повреди, причинени от неправомерна или несвойствена работа с устройството в противоречие с указанията за употреба на производителя

10.1.2. пълна или частична неработоспособност на компютър/сървър/мрежа/устройство, възникнала поради неизпълнение на някое от задълженията на КЛИЕНТА по т. 7.1-7.3 от Общите условия

10.1.3. пълна или частична загуба на информация на КЛИЕНТА, възникнала поради неизпълнение на някое от задълженията на КЛИЕНТА по т. 7.1-7.3 от Общите условия.

10.2. Наличието на евентуални недостатъци и дефекти на устройство или на изпълнението на IPS принт услугите след сключен Договор не освобождават КЛИЕНТА от задълженията му да заплаща издадените от ДОСТАВЧИКА фактури по Договора в пълен размер и в срок.

10.3. При експлоатация на устройството от страна на КЛИЕНТА в неподходяща работна среда съгласно указанията за употреба на производителя, използване на неподходяща хартия или фолио, консумативи и резервни части, предоставени не от ДОСТАВЧИКА и извършване на ремонт от неоторизиран сервиз или лица, ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност и КЛИЕНТЪТ заплаща предоставените услуги и резервните части по цена, посочена в отправената от ДОСТАВЧИКА и приета от КЛИЕНТА оферта.

10.4. Всички претенции на КЛИЕНТА за обезщетение на преки и непреки щети, възникнали загуби и пропуснати ползи поради евентуални недостатъци и дефекти на устройството и/или IPS принт услугите са изключени и ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност за такива последици за бизнеса, работата или производството на КЛИЕНТА.

10.5. При сключен Договор, ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност нито към КЛИЕНТА, нито към трети лица за каквито и да било преки или непреки вреди, имуществени санкции, глоби, неустойки, разходи и други плащания, възникнали и направени във връзка с ползването/не използването на устройството. Ако ДОСТАВЧИКЪТ като собственик на устройството заплати на трето лице обезщетение, санкция, глоба или други суми във връзка с ползването на устройството от КЛИЕНТА, то последният е длъжен да възстанови на ДОСТАВЧИКА платеното, както и всички други вреди, възникнали в тази връзка - претърпени загуби, пропуснати ползи, направените разходи (такси, разноски, адвокатски хонорари) и др. Ако устройството/устройствата по каквато и да е причина бъдат обект на кражба, вандализъм или бъдат отнети в полза на държавата или възложени на трети лица - кредитори на КЛИЕНТА, КЛИЕНТЪТ дължи на ДОСТАВЧИКА обезщетение в размер на застрахователната стойност съгласно сключена застраховка от ДОСТАВЧИКА със застраховател за първата година от срока на Договора.

10.6. ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност към КЛИЕНТА нито за загуби, нито за пропуснати ползи, които последният или трето лице са претърпели в резултат от неподходящ избор или неправилно използване на устройството от страна на КЛИЕНТА.

10.7. КЛИЕНТЪТ няма право да прихваща свои вземания с вземания на ДОСТАВЧИКА по което и да е правоотношение, освен ако същите не са съдебно потвърдени или изрично писмено признати от ДОСТАВЧИКА.

10.8. В случай на забава за плащане на което и да е изискуемо парично задължение, произтичащо от Договора между КЛИЕНТА и ДОСТАВЧИКА или извършена от ДОСТАВЧИКА услуга, ДОСТАВЧИКЪТ има право да изиска незабавно плащане на всички дължими суми, независимо от датата на падежа им.

10.9. В случай на забава за плащане от КЛИЕНТА на фактура, КЛИЕНТЪТ дължи на ДОСТАВЧИКА неустойка в размер на 0,5 % върху дължимата сума на ден до окончателното плащане. Това не лишава ДОСТАВЧИКА от правото да претендира реалните вреди, надвишаващи размера на уговорената неустойка. КЛИЕНТЪТ заплаща и всички разходи, свързани с извънсъдебно и/или съдебно събиране на вземанията.

10.10. Плащания, извършени в брой на представители на ДОСТАВЧИКА, имат погасителен ефект само когато съответният представител на ДОСТАВЧИКА разполага с изрични писмени правомощия за получаване на плащания. Плащането не се счита за извършено, докато не е на разпореждане на ДОСТАВЧИКА.

10.11. В случай на забава за плащане от КЛИЕНТА на две фактури, ДОСТАВЧИКЪТ има право да прекрати с известие до КЛИЕНТА с незабавно действие всички договори и/или частично или изцяло на всички преференциални условия в полза на КЛИЕНТА, ако са уговорени такива, включително приложените спрямо него търговски отстъпки, разсрочено плащане и др.

10.12. При забава в плащането, продължила повече от един месец, ДОСТАВЧИКЪТ има право да спре изпълнението на всички поръчки, всички IPS принт услуги и Договори с КЛИЕНТА или да прекрати Договорите с известие до КЛИЕНТА с незабавно действие.

10.13. ДОСТАВЧИКЪТ има право да получи от КЛИЕНТА неустойка за предсрочното прекратяване на Договора по т.9.3.5 от Общите условия, равняваща се на размера на сумите за месечния абонамент за IPS принт услуги и месечната наемна цена за ползване на устройства (ако е приложимо), дължими от КЛИЕНТА за месеците до изтичане на първоначалния срок на Договора за всяко включено в него устройство.

10.14. В случай на забава на КЛИЕНТА да върне собствени на ДОСТАВЧИКА устройства в хипотезата на т.9.5 от Общите условия, КЛИЕНТЪТ дължи на ДОСТАВЧИКА неустойка в размер на пазарната стойност на всяко невърнато устройство, определена към датата на включването на устройството към Договора.

10.15. ДОСТАВЧИКЪТ се задължава да спазва договорените в тези Общи условия времена за реакция и отстраняване на проблем в 95% от случаите, както и да отстранява в 90% от случаите проблеми при първо посещение на сервизен техник на адреса за ползване. В случай, че ДОСТАВЧИКЪТ виновно не спази параметрите на времето реакция и за отстраняване на проблема, ДОСТАВЧИКЪТ ще дължи следните неустойки:

10.15.1. При изпълнение на времето за отстраняване на проблеми в диапазон от 85% до 94.99%, ДОСТАВЧИКЪТ дължи неустойка в размер на 1% стойността на фактурата към КЛИЕНТА за съответния период.

10.15.2. При изпълнение на времето за отстраняване на проблеми в диапазон от 75% до 84.99%, ДОСТАВЧИКЪТ дължи неустойка в размер на 2% стойността на фактурата към КЛИЕНТА за съответния период.

10.15.3. При изпълнение на времето за отстраняване на проблеми под 75%, ДОСТАВЧИКЪТ дължи неустойка в размер на 3% стойността на фактурата към КЛИЕНТА за съответния период.

10.15.4. При изпълнение на времето за отстраняване на проблеми под 60%, КЛИЕНТЪТ може да прекрати договора с 90-дневно писмено предизвестие.

 

РАЗДЕЛ 11. ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА

11.1. Страните не носят отговорност за пълно или частично неизпълнение на задълженията по съответния индивидуален договор, ако то се дължи на „непреодолима сила“ (форсмажор) по смисъла на чл.306 от Търговския закон.

11.2. Страната, която е изпаднала в невъзможност да изпълни задълженията си поради настъпило форсмажорно обстоятелство е длъжна в 7-дневен срок да уведоми писмено другата страна за възникването му, както и за предполагаемия период на действие и прекратяване на форсмажорното обстоятелство.

11.3. Неплатежоспособност на страната не представлява непреодолима сила.

 

РАЗДЕЛ 12. КОНФИДЕНЦИАЛНОСТ

12.1. При подписване на Договора, страните могат да си предоставят взаимно изрични документи, които съдържат конфиденциална информация. Информацията следва да бъде обработвана и съхранявана от насрещната страна по начин, гарантиращ опазването на поверителността й.

12.2. Страните са длъжни да използват разкритата конфиденциална информация само и единствено за целите, за които е разкрита, освен ако има изрично писмено съгласие от другата страна за използването ѝ за други цели.

 

РАЗДЕЛ 13. КОРЕСПОНДЕНЦИЯ

13.1. Всички съобщения между страните се извършват на посочените в съответния Договор с КЛИЕНТА адреси, включително на електронните такива през стандартното работно време, като кореспонденция по електронна поща се счита за писмена такава.

13.2. Адресите се променят само с писмено уведомление и промяната в адреса влиза в сила след получаването на уведомлението от другата страна, като до уведомяването всички изпратени от/до посочения адрес/номер съобщения се считат за надлежно изпратени/получени.

 

РАЗДЕЛ 14. ПРИЛОЖИМО ПРАВО

14.1. Всички възникващи спорове между страните във връзка с действието на съответния индивидуален договор ще бъдат решавани по споразумение, по пътя на преговорите и в духа на добрите търговски отношения, а ако това се окаже невъзможно, спорът следва да бъде отнесен към компетентния български съд.

14.2. Счита се, че за ДОСТАВЧИКА е налице отказ от право, само когато отказът е формулиран в подписан писмен документ с изрично посочване на правото, от което ДОСТАВЧИКЪТ се отказва.

 

РАЗДЕЛ 15. ДРУГИ РАЗПОРЕДБИ

15.1. При сключване на Договора, всяко предадено на КЛИЕНТА устройство срещу месечна наемна цена за ползване остава изключителна собственост на ДОСТАВЧИКА през целия срок на действие на Договора и след предсрочното му прекратяването, ако е осъществено в рамките на първоначалния срок на Договора. След изтичане срока на Договора страните могат да договорят условия за придобиване на устройството от КЛИЕНТА.

15.2. Страните се споразумяват, че при подписване на Договор и при всички други допълнителни споразумения към него, могат да използват и ще признават за валиден всеки квалифициран електронен подпис по смисъла на чл.13, ал.4 от ЗЕДЕУУ, с титуляр/и страните и автор/и лицето/лицата, които ги представляват по закон или по пълномощно, който подпис е издаден от доставчик на удостоверителни услуги по смисъла на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 година, включен в общия доверителен списък на всички държави членки на Европейския съюз.

15.3. ДОСТАВЧИКЪТ не носи отговорност за упълномощаването или липсата на такова, от страна на КЛИЕНТА, на негови служители, които извършват действия по Договора като подписват приемо-предавателни протоколи за първоначална инсталация на устройства за IPS принт услуги и/или други документи, свързани с действието на съответния индивидуален договор. КЛИЕНТЪТ се съгласява, че всички действия, извършени от негови представители и/или служители, независимо от това дали същите са надлежно упълномощени или не, обвързват КЛИЕНТА.

15.4. Общите условия влизат в сила 30 (тридесет) дни след датата на публичното им оповестяване на www.оffice1.bg, след която дата ДОСТАВЧИКЪТ ще прилага Общите условия за всички КЛИЕНТИ, сключили Договора с ДОСТАВЧИКА, с изключение на договорите без изрична клауза за прилагането на Общите условия.

15.5. В случай на нужда от промяна на Общите условия, ДОСТАВЧИКЪТ ще предостави единния текст на новите Общи условия чрез публикуването им в цялост www.оffice1.bg и ще изпрати като линк към тях чрез съобщение до посочения от КЛИЕНТА имейл адрес по Договора. Посочените в предходното изречение средства за електронна комуникация се приемат от КЛИЕНТА като подходящ начин за обявяване на информацията за промяна на Общите условия, който предоставя възможност за запознаване със съдържанието им.

15.6. Промените в Общите условия влизат в сила 30 (тридесет) дни след деня на предоставяне от ДОСТАВЧИКА на единния текст на новите Общи условия по реда на т.15.5 от Общите условия.

15.7. В уредените в Общите условия случаи на прекратяване на Договора, прекратяването има действие занапред и не засяга услугите, които са извършени от ДОСТАВЧИКА преди датата на получаване на известието.

15.8. За неуредените в Общите условия въпроси се прилага действащото българско гражданско и търговско законодателство.

 

Настоящата версия на Общите условия е приета на 05.08.2025 г. и в сила от 05.09.2025 г.